Golica ili semenke bundeve kao superhrana!

Golica ili semenke bundeve kao superhrana!
Lepota i zdravlje Sve vesti

Zamena za grickalice, a pune vitamina!

 

Često nas savetuju da izbegavamo grickalice, ali one ne moraju biti nužno loše. Semenke bundeve primer su za to kako i „zanimacija“ uz film ili utakmicu zapravo može biti odličan način da u organizam unesemo potrebna nutrijente i učinimo nešto dobro za naše zdravlje.

 

Bundeve su same po sebi jako zdrave, ali i njihove semenke sadrže jako mnogo kvalitenih sastojaka koje su našem telu potrebne, poput magnezijuma, kalcijuma, kalijuma, gvožđa, cinka i vitamina K. takođe, obiluju proteinima, magnezijumom, vlaknima, manganom i fosforom.

Kako pripremiti semenke bundeve i zbog čega su one jako zdrave?

 

Semnke bundeve možete da jedete sirove ili zapečene u rerni, ne na većoj temperaturi od 170C, oko 15 minuta. Mogu biti i sjajan dodatak salatama, supama i sosevima, a evo zbog čega bi trebalo da ih jedete češće:

 

  • BORE SE PROTIV RAKA

Istraživanje nemačkih naučnika otkrilo je da žene koje su prošle kroz menopauzu i svakodnevno jedu semenke bundeve imaju za 23 odsto manji rizik od nastanka raka dojke, a do istog zaključka došli su i španski naučnici u drugoj studiji. Oni su ustanovili da semenke bundeve sadrže jedinjenja koja se uspešno bore protiv ćelija raka različitih vrsta i imaju antiupalno dejstvo.

 

  • UBLAŽAVAJU SIMPTOME MENOPAUZE

Ne samo da se smanjuju šanse da žene u srednjim godinama obole od raka, već im mogu pomoći da poboljšaju raspoloženje ili ublaže simptome menopauze. Semenke bundeve regulišu napade vrućine, glavobolju, smanjuju bol u zglobovima i smanjuju učestalost naglih promena raspoloženja.

 

  • SMANJUJU HOLESTEROL

Ukoliko imate visok holesterol, semenke bundeve su idealan izbor jer, kako su pokazala istraživanja, one mogu da smanje nivo lošeg holesterola za 13 odsto, a nivo ukupnog holesterola za 10 odsto. Takođe, smanjuju rizik od nastanka krvnih ugrušaka, bolesti kardiovaskularnog sistema, moždanog i srčanog udara i regulišu krvni pritisak.

 

  • ŠTITE OD DIJABETESA

Semenke bundeve su bogate zdravim nezasićenim masnim kiselinama, a naučnici su ustanovili i da su efikasne u regulisanju nivoa šećera u krvi. Upravo zato, ove semenke se preporučuju dijabetičarima za svakodnevno konzumiranje.

 

  • POMAŽU MRŠAVLJENJE

Kako su izuzetno bogate vlaknima i proteinima, dugo će vas držati sitim. Samo 30g semenki bundeve sadrži oko 5g proteina, ali i oko 285 kalorija po šoljici pa ih konzumirajte umereno.

 

  • BORE SE PROTIV DEPRESIJE

Ne samo da popravljaju fizičko zdravlje, već imaju i blagotvoran uticaj na psihičko zdravlje, odnosno na smanjenje simptoma depresije, nivoa stresa i anksioznosti.

 

  • UBLAŽAVAJU SIMPTOME ARTRITISA

Naučnici su ustanovili da semenke bundeve imaju antiupalno dejstvo koje ublažava simptome artritisa. Samo 30g semenki dnevno dovoljno je da olakša simptome artritisa.

 

  • SPREČAVAJU NASTANAK OSTEOPOROZE

Semenke bundeve su odličan izvor cinka, minerala koji je potreban za izgradnju kostiju. Samo 1/4 šoljice semenki bundeve sadrži čak 17 odsto preporučene dnevne vrednosti cinka.

 

Primarno značajno delovanje bundevinih semenki

 

Drugačije poznata u narodu, ova vrsta semenki u narodu poznata je kao golica. Za nju kažu da je  pomoćnik u borbi protiv kancerogenih ćelija, ali i protiv lošeg raspoloženja. A zašto? Zato što je bogata proteinima, magnezijumom, vlaknima, manganom i fosforom. Kako bi ojačali imunitet i pomogli organizmu da razvija ćelije u organizmu, kako bi poboljšali spavanje, vid i kožu potreban nam je cink. A upravo golica sadrži visok procenat cinka. Ove čudesne semenke sadrže jedninjenja koja pomažu organizmu da se izbori protiv kancerogenih ćelija.

Nemačke studije pokazuju da žene koje prolaze kroz menopauzu, a unosi dnevno preporučenu dozu golice smanjuje rizik od raka dojke za čak 23 odsto.

Ulje iz semenke bundeve je jako delotvorno u tretmanu kod uvećane prostate. Ovo ulje sadrži fitohemikalije i antioksidante koje se bori protiv slobodnih radikala u organizmu i time sprečava nastanak ćelija koje izazivaju rak.

One su odličan izvor proteina i ključna su namirnica u borbi protiv viška kilograma. Šaka golice sadrži u proseku pet grama proteina, koji vam pomažu da se osećato sito.

Golica je preporučljiva za mentalno zdravlje organizma, jer pomaže u borbi protiv stresa.

 

Ne preterujte sa konzumiranjem golice!

 

Kako je svako jezgrasto voće kalorično, tako je i golica. Šolja golice sadrži oko 285 kalorija, tako da nije preporučljivi konzumirati više od 30 grama ove izuzetno hranljive namirnice.

 

izvor:  Žena blic